Home origineel

Wake up smiling again!

Moeiteloos fit en sterk worden,
als je niet intensief kan sporten.

Herken je dit?

Bekijk dan deze video…

 

Mindset

“Ontdek hoe je innerlijke wereld effect heeft op je fysieke welzijn, je kracht en je motivatie”

Voeding

“4 simpele basisprincipe voor een blij lijf waar je meteen mee kunt beginnen”

Oefen programma

”Leer hoe je met 15 minuutjes per dag zonder spierpijn weer fit en stralend wordt.”

Hoe zou het zijn als jij een programma bezit dat speciaal geschikt is voor jouw gevoelige lijf, met oefeningen die je wel uit kunt voeren.

Neem de touwtjes in handen en BLOOM!

Fit & Stralend programma

Speciaal programma voor 50 plus vrouwen met een gevoelig lijf.

Dit kun je verwachten:

12.

07.

04.

Twaalf weken lang elke dag een oefenreeks van max 15 minuutjes: Ga gestaag omhoog gaat in kracht en conditie, zonder spierpijn. De vriendelijke oefeningen zijn speciaal geschikt voor een gevoelig lijf

7 Mindset lessen, max 30 minuten per les (inclusief uitwerk tijd): Zet je innerlijke wereld in om je fysiek en mentaal beter te voelen. Gebruik praktische tools om meer tijd en energie voor je jezelf te benutten.

4 Voedings lessen, max 17 minuten per les: Herstel makkelijker, beweeg soepeler en krijg meer energie.

Wake up Smiling again!

Omdat je het vertrouwen in je lijf terug hebt,
omdat je je weer fit, krachtig, positief en hoopvol voelt,
omdat je eindelijk weet hoe je het aan moet pakken,
en omdat het veel makkelijker blijkt dan je ooit gedacht had.

Als je graag verandering wilt, moet je de dingen anders doen dan je gewend bent, dat is best lastig als je niet goed weet waar je moet beginnen!

Daar help ik jou graag bij. Met een speciaal programma voor vrouwen van 50 jaar en ouder, die door hun gevoelige lijf moeite hebben met fit worden.

 

Wanneer is de beste dag om te beginnen? Gisteren!
Wat is de twee na beste dag om te beginnen? VANDAAG!

Over Jolanda

Ik ben Jolanda van Duynen, 52 jaar en al ruim 30 jaar gediplomeerd dansdocente. Van kinds af heb ik al een gevoelig lijf. Toen ik in de overgang kwam ging ik bij elke oefening alleen maar achteruit en hield ik pijn en irritatie over. Ik kon geen geschikte sport of methode meer vinden. Voor een gevoelig lijf was het vaak te intensief, of de verkeerde spiergroepen werden getraind, of het was de verkeerde soort krachtinspanning die juist ontsteking en spierknopen veroorzaakten. Ik stopte zelfs met dansen.

Ik merkte ook dat er nergens werd gewerkt aan het eerst scheppen van voorwaarden om weer goed te kunnen functioneren. Want het gaat niet alleen om de oefeningen. Je moet naar de persoon in het geheel kijken, hoe leef je, wat eet je, hoe denk je. Door daar naar te kijken kom je uit die neerwaartse spiraal. Elke andere methode richt zich slechts op één aspect daarvan. ‘Dat kan ik beter’, dacht ik.

Door jarenlange studie, onderzoek in lifestyle, mindset en gezonde voeding, en input van een fysiotherapeute en sport coach ontdekte ik hoe belangrijk het is om pijnloos te sporten en aan de basis te beginnen als je een gevoelig lijf hebt. De methodiek van het verantwoord opbouwen van de belasting van het lichaam die ik geleerd heb op mijn dansopleiding heb ik al jaren met succes toegepast op mijn leerlingen. Dit alles heb ik samengebracht in een speciaal programma waar ik zelf nog elke dag profijt van heb: Fit en Stralend 50 plus voor vrouwen met een gevoelig lijf.

Moeiteloos je weg vinden naar een krachtig, gezond en gelukkig leven.

 
Een enthousiaste reactie van een cursuslid:
Fijne oefeningen. Merk het al dat mijn onderrug een tijdje minder pijn doet na het oefenen. Bedankt voor de tip om te bedenken, waarvoor ik het doe. Dat is inderdaad De drijfveer. Want daarna voel ik me echt beter!! En dat is fijn en daar doe je het voor. Ik ben bijna 57 en heb behoorlijk pijn in m’n lichaam en dit gaat helpen. Ik ga vanavond weer verder met plezier.
Een week later:
Door de stability oefeningen is mijn lage rugpijn helemaal verdwenen!
Debora

Klik op jouw naam rechts bovenin. Klik vervolgens op het tabje instellingen. Hier kun je jouw wachtwoord veranderen

Als je ingelogd bent, dan kun je direct met alle cursussen op de academy starten. Ga naar de desbetreffende cursuspagina en klik op “start cursus” om aan de slag te gaan.

In de cursus kun je onderaan elke les vragen stellen. We komen zo snel mogelijk bij je terug met het antwoord

Jazeker! Alle video’s die op onze site staan zijn opgenomen in hoge kwaliteit. Kijk even bij de videospeler of die op de hoogste kwaliteit staat, of dat je internetverbinding goed is. Zie je niet de optie om van kwaliteit te wisselen? Dan kan dat aan je browser liggen. Sommige browsers (zoals Safari) blokkeren deze mogelijkheid, ons advies is daarom om de video’s via Chrome of Firefox te bekijken.

Dit is geschikt voor jou
• als snel gevoelige schouders, rug, nek, bekken en knieën hebt bij belasting.
• als je snel instabiel en wat hypermobiel bent
• als je snel moe en stijf bent
• als je snel spierpijn en pijn in aanhechtingen hebt
• als je geïnteresseerd bent in mindset, voeding en een gezonde levensstijl
• en als je het moeilijk vindt om dit in te passen in je leven.
Het is niet verstandig om je te belasten op een lichaamsdeel waar je blessures hebt. De andere oefeningen kun je dan wel al doen tot je hersteld bent. Dit is minder geschikt voor zwaar reuma, ernstige artritis, atrose of andere aandoening in ernstige mate aan het bewegingsapparaat. Voor minder ernstige mate van deze aandoeningen kun je op eigen niveau rustig beginnen.

Oefeningen zijn altijd iets aan te passen door bijv
• je armen niet hoog te gebruiken
• kleinere bewegingen te maken
• minder lang vol te houden
• minder kracht te gebruiken
© 2022 Sentosa - Powered by Maatos