Pijnloos sporten in de overgang

Krijg jij overal pijntjes nu je in de overgang bent? 
En kan je nu niet meer lekker sporten?

Met Fit & Stralend bouw je weer kracht en conditie op zonder pijn – zelfs als je een gevoelig lijf hebt.

Krijg jij overal pijntjes nu je in de overgang bent? En kan je nu niet meer lekker sporten?

Met Fit & Stralend bouw je weer kracht en conditie op zonder pijn – zelfs als je een gevoelig lijf hebt.

Fit en sterk met een gevoelig lijf – zelfs in de overgang

Je zou heel graag fitter en sterker zijn en minder pijntjes hebben. Je weet dat je daarvoor wat aan je kracht en conditie zou moeten doen. Je hebt alleen een probleem… Je reageert gevoelig op sporten en bent nu ook nog in de overgang.

Vervelend. Meekomen lukt niet of je moet een oefening voortijdig staken. En ben jij nog niet hersteld, staan je mede sportgenoten alweer te trappelen voor de volgende les. Herkenbaar?

Het ergste is: zonder beweging worden je pijn en vermoeidheid alleen maar erger.

Er loert een gevaar om de hoek. Want als je stil blijft zitten gaat je lijf alleen maar verder achteruit. Je krijgt moeite met tillen, bukken, rennen en gewoon alledaagse bezigheden. Zo voel je je ineens wel heel snel oud… Ook al ben je nog maar midden veertig.

Dat heeft impact op je hele leven. 
Je raakt het vertrouwen in je lijf kwijt. 
En straks verlies je ook nog je levenslust.

Het kan ook anders.
Met Fit & Stralend bouw je pijnloos weer kracht en conditie op.
Je voelt je sterker en zelfverzekerd, je beweegt weer soepeler en voelt je vrij. Je bruist eindelijk weer van energie, zodat je weer geniet van een actief en vreugdevol leven.

Hoe je dat doet?…

Ik ben Jolanda van Duynen, 53 jaar en al ruim 30 jaar gediplomeerd dansdocente. Ik help vrouwen met een gevoelig lijf die door overgangsklachten niet meer pijnloos kunnen sporten om toch weer fit en sterk te worden. Zodat een actief en vreugdevol leven weer mogelijk wordt.

Ontdek Fit & Stralend met een gevoelig lijf

Oefen programma

In 12 weken moeiteloos fit en sterk. Zelfs met een gevoelig lijf in de overgang

Mindset technieken

In 7 stappen een ijzersterke motivatie en mentale veerkracht

Voeding tips

Verdrijf vermoeidheid, stijfheid en pijntjes met 4 eenvoudige basisprincipes

Oefen programma

In 12 weken moeiteloos fit en sterk. Met  workouts voor jouw gevoelige lijf in de overgang.

Mindset technieken

In 7 stappen een ijzersterke motivatie en mentale veerkracht.  

Voeding tips

Verdrijf vermoeidheid, stijfheid en pijntjes met  4 eenvoudige basisprincipes

Wat zou er voor jou veranderen als jij weer een energiek en krachtig lijf hebt?

Waar moet je beginnen?

Met een gevoelig lijf moet je dingen anders doen dan je gewend bent,
dat is best lastig als je niet goed weet waar je moet beginnen!

De Fit & Stralend methode is een compleet online oefenprogramma
waar alles voor je klaar staat om direct mee te starten

meer dan 70 vrolijke workouts,
met vriendelijke oefeningen,
ontspannende stretching,
energie opwekkende dans,
verhelderende mindset,
versterkende voeding

Alles staat in complete plannen voor je klaar!

Start vandaag met Fit & Stralend voor gevoelige lijven

In 12 weken fit en sterk met het oefenprogramma  
Oefen, mindset en voedings programma van beginners tot gevorderd niveau,
15 minuten per dag.

Verdrijf vermoeidheid en pijntjes in 3 maanden.

Hoofdprogramma van 12 weken. 

Oefen, mindset en voedings programma van beginners tot gevorderd niveau, 15 minuten per dag.

Neem de touwtjes in handen en BLOOM!

Je voelt je weer fit, krachtig, positief en hoopvol,
je weet eindelijk hoe je het aan moet pakken,
en het blijkt veel makkelijker dan je ooit gedacht had.

Waar moet je beginnen

Met een gevoelig lijf moet je de dingen anders doen dan je gewend bent, dat is best lastig als je niet goed weet waar je moet beginnen!

Vrolijke workouts, vriendelijke oefeningen, ontspannende stretching, energie opwekkende dans, verhelderende mindset, versterkende voeding en ontspannende slaapsessies…

Alles staat in complete plannen voor je klaar!

Bekijk de verschillende cursussen voor meer info.

Over Jolanda

Ik ben Jolanda van Duynen, 53 jaar en al ruim 30 jaar gediplomeerd dansdocente.

Van kinds af heb ik al een gevoelig lijf. Toen ik in de overgang kwam ging ik bij elke oefening alleen maar achteruit en hield ik pijn en irritatie over.

Ik kon geen geschikte sport of methode meer vinden. Voor een gevoelig lijf was het vaak te intensief, of de verkeerde spiergroepen werden getraind, of het was de verkeerde soort krachtinspanning die juist ontsteking en spierknopen veroorzaakten.

Ik stopte zelfs met dansen.

Ik merkte ook dat er nergens werd gewerkt aan het eerst scheppen van voorwaarden om weer goed te kunnen functioneren. Want het gaat niet alleen om de oefeningen.

Door jarenlange studie, onderzoek in lifestyle, mindset en gezonde voeding ontdekte ik dat je moet naar de persoon in het geheel kijken. 

Hoe leef je, wat eet je, hoe denk je. Alleen zo kom je uit die neerwaartse spiraal. 

Elke andere methode richt zich slechts op één aspect daarvan. ‘Dat kan ik beter’, dacht ik.

Door de fantastische inzichten van een fysiotherapeute en sport coach ontdekte ik hoe belangrijk het is om pijnloos te sporten en hoe je aan de basis moet beginnen als je een gevoelig lijf hebt. 

De methodiek van het verantwoord opbouwen die ik geleerd heb op mijn dansopleiding en al jaren met succes toepas op mijn leerlingen pas ik hierbij toe.

Dit alles heb ik samengebracht in een speciaal programma waar ik zelf nog elke dag profijt van heb: 

Fit en Stralend 50 plus voor vrouwen met een gevoelig lijf.

Over Jolanda

Ik ben Jolanda van Duynen, 53 jaar en al ruim 30 jaar gediplomeerd dansdocente. Van kinds af heb ik al een gevoelig lijf. Toen ik in de overgang kwam ging ik bij elke oefening alleen maar achteruit en hield ik pijn en irritatie over. Ik kon geen geschikte sport of methode meer vinden. Voor een gevoelig lijf was het vaak te intensief, of de verkeerde spiergroepen werden getraind, of het was de verkeerde soort krachtinspanning die juist ontsteking en spierknopen veroorzaakten. Ik stopte zelfs met dansen.

Ik merkte ook dat er nergens werd gewerkt aan het eerst scheppen van voorwaarden om weer goed te kunnen functioneren. Want het gaat niet alleen om de oefeningen.

Door jarenlange studie, onderzoek in lifestyle, mindset en gezonde voeding ontdekte ik dat je naar de persoon in het geheel moet kijken. 

Hoe leef je, wat eet je, hoe denk je. Alleen zo kom je uit die neerwaartse spiraal. 

Elke andere methode richt zich slechts op één aspect daarvan. ‘Dat kan ik beter’, dacht ik.

Door de fantastische inzichten van een fysiotherapeute en sport coach ontdekte ik hoe belangrijk het is om pijnloos te sporten en hoe je aan de basis moet beginnen als je een gevoelig lijf hebt. 

De methodiek van het verantwoord opbouwen die ik geleerd heb op mijn dansopleiding en al jaren met succes toepas op mijn leerlingen pas ik hierbij toe.

Dit alles heb ik samengebracht in een speciaal programma waar ik zelf nog elke dag profijt van heb: 

Fit en Stralend 50 plus voor vrouwen met een gevoelig lijf.

De moeiteloze weg naar een krachtig, gezond en gelukkig leven start vandaag.

 
Geen lage rugpijn meer

“Fijne oefeningen. Merk het al dat mijn onderrug een tijdje minder pijn doet na het oefenen.

Bedankt voor de tip om te bedenken, waarvoor ik het doe. Dat is inderdaad De drijfveer. Want daarna voel ik me echt beter!! En dat is fijn en daar doe je het voor.

Ik ben bijna 57 en heb behoorlijk pijn in m’n lichaam en dit gaat helpen. Ik ga vanavond weer verder met plezier.”

 

Een week later:

“Door de stability oefeningen is mijn lage rugpijn helemaal verdwenen!

Debora”

 
Fijne oefeningen

“Ik ben vol enthousiasme begonnen en vind het ook fijne oefeningen.

De oefeningen werken erg goed voor mij, ik heb al veel geprobeerd op sportgebied maar heb erg snel klachten na bewegen.

Dagelijks trainen deed ik al, dat is ook zeer geschikt voor mijn lijf!

Agnita”

Klik op jouw naam rechts bovenin. Klik vervolgens op het tabje instellingen. Hier kun je jouw wachtwoord veranderen

Als je ingelogd bent, dan kun je direct met alle cursussen op de academy starten. Ga naar de desbetreffende cursuspagina en klik op “start cursus” om aan de slag te gaan.

In de cursus kun je onderaan elke les vragen stellen. We komen zo snel mogelijk bij je terug met het antwoord

Jazeker! Alle video’s die op onze site staan zijn opgenomen in hoge kwaliteit. Kijk even bij de videospeler of die op de hoogste kwaliteit staat, of dat je internetverbinding goed is. Zie je niet de optie om van kwaliteit te wisselen? Dan kan dat aan je browser liggen. Sommige browsers (zoals Safari) blokkeren deze mogelijkheid, ons advies is daarom om de video’s via Chrome of Firefox te bekijken.

Dit is geschikt voor jou
• als snel gevoelige schouders, rug, nek, bekken en knieën hebt bij belasting.
• als je snel instabiel en wat hypermobiel bent
• als je snel moe en stijf bent
• als je snel spierpijn en pijn in aanhechtingen hebt
• als je geïnteresseerd bent in mindset, voeding en een gezonde levensstijl
• en als je het moeilijk vindt om dit in te passen in je leven.
Het is niet verstandig om je te belasten op een lichaamsdeel waar je blessures hebt. De andere oefeningen kun je dan wel al doen tot je hersteld bent. Dit is minder geschikt voor zwaar reuma, ernstige artritis, atrose of andere aandoening in ernstige mate aan het bewegingsapparaat. Voor minder ernstige mate van deze aandoeningen kun je op eigen niveau rustig beginnen.

Oefeningen zijn altijd iets aan te passen door bijv
• je armen niet hoog te gebruiken
• kleinere bewegingen te maken
• minder lang vol te houden
• minder kracht te gebruiken
© 2022 Sentosa - Powered by Maatos